Törlés kell

  Egyedül ültem a sötétben,
Vártam Rád. vagy valakire,
Hogy segítsen. 

Magány volt a társam, Bánat 
A barátom. Éj lakta házamat
Nem fénylett semmi. 

A sors úgy hozta, meglássalak
Gyertya gyúlt, bent a szobámban. 
Melegített. 

Kezed nyújtottad, büszkén,
Hogy kivezess a tavaszra, gyengén
Álltam fel. 

Melletted erősödtem, nevettem
Szemem látott fényt, s szépet
Rengeteget. 

Aranyból volt a rét, mézédes a víz
Csókod nyomán arcomon élet virága virít
S könnyű lett minden.

Együtt voltunk, mint a mesében;
Szépek, erősek, talán legyőzhetetlenek
Minden, mire vágytam. 

De elengedted kezem, s elestem
Bele a sárba, menedéktől messze.
Térdre rogyva. 

Kerestem valamit a szakadó esőben
Fényedet, mely kivezethet innen,
Nem hagytál nekem semmit.

Egyedül ültem a sárban, esőben,
Élettelen testem ázott a magány vizében.
Kimosott belőlem mindent. 

Felálltam, kalapomat feltettem
Lehajtott fejjel házamhoz mentem
S visszaültem a sötétbe. 

Szavam vérrel írom a falakra.
Javítanom - érzelmeken - nem kell rajta
Mert így őszinte. 

Az ajtóm csukva. Törd be,
Ha kell! Sok volt már nekem
A hamis fény. 

Csak ülök, írva,  és várva
Papírtrónon a szobába zárva
Talán örökre. 

Vigyétek, mit leírtam! Kellhet még
Talán fogjátok érezni, amit én - 
Remélem nem. 

Hagyj, most itt. Légyszíves. 
Tőröd elégszer fordult meg bennem. 
Vagy mégsem? 

Hagyj most. Csak akkor gyere,
Ha segítséged komoly, különben
Ne gyere vissza. 
Soha. 

Megjegyzések

  1. Nagyon tetszik ez a vers, mély és érzelmes, mégis annyira tiszta és konkrét. AZ ilyeneket szeretem, elismerésem :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések