Elért a tavasz

Fáradtan ébreszt a reggel
Arany hajnalával
Tiszta szívvel jön be
Ablakon a szobába.
Félve félig nyitom csak
Fel szemeimet
Hogy a remény, mely közeleg
Ne vakítson el
Él minden köröttem:
Szoba, fény, levegő
Oly szép reggel virradt!
Nem gondoltam, hogy eljő
Akár egyszer is éltemben
Csak halálom után,
S most friss boldogsággal
Ébredek kín után.

Angyal száll a szobámba
Az arany napfénnyel,
Csókot nyom ajkaimra
Idegen szenvedéllyel.

Száll is már, hogy elhagyjon
Nagy örömömben:
,,Végy el tőlem valamit,
Mert itt hagytad emléked!
Emlékezz rám kérlek,
Sötét szenvedőre!
Itt a kalapom, vidd fejeden
E boldog reggelen!
Szállj! Szállj, álmaim angyala
Járd be e setét Földet,
S minden ember nevében
Köszönöm, hogy létezel"

Mosolyog, s elrepül,
Némán búcsúzik.
Megmarad a boldogság
Lépte nyomain.
Virágzik a reggel.
Felébredtem én is.
Az oly rég várt tavasz
Már bennem is fénylik.

Szállj! Szállj, álmaim Angyala!
Repüld körbe e Földet!
S minden lény nevében én
Köszönöm, hogy létezel. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések