Érzések, vágyak és kételyek

Drága, tavaszi Napsugár
Járd át a szívemet!
Had érezzem az idén
Lágy melegedet.
Űzd el most tőlem
A szomorú telet
S tarts meg engem nélküle
Hogy boldog lehessek

Fáztam én már annyit
Nélküled, Kedvesem,
Hogy e fagyos órákat
Számlálni végtelen.
Nehéz volt minden szó,
Mit mondani akartam
S a világtól elfedett
Magányom bús hava
Érted sírtam egyedül
Érted, Szerelmem
S Érted folyó vérkönnyek
Jégcsappá fagytak meg
Csak szívem sírt csendesen;
Kísértet éjszakában
Az voltam; csak árnya
Az életnek magának
Nem volt oly palota,
Hol boldogan laktam
Nem volt oly dallam
Melyet vígan játszottam.
Nem volt boldog a szó
Egy sem, mit leírtam,
Nem volt boldog a mosoly,
Mit arcomra rajzoltam

De meghallotta szívem
Hívó hangodat,
S félő lelkem a gyönyört
Vélte hallani újra.
Letépte vastag láncaim
Dicsérő szavad
Szűnni kezdett a fájdalom
Érintésed alatt. 
Reszketve néztem bele
Szemed világába
S olyan volt, mint a csendes éj:
Lelkem meghitt hona.
Úgy zártál Magadba
Engem akaratlan,
Hogyha tudnék is, nem akarok
Futni el sehova.
Megmutattad nekem,
A vérzőszívűnek,
Mit jelent a boldogság, 
S maga az ÉLET

Ne szakadj hát el,
Tőlem, éltem tavasza
Dalold füleimbe
Vidám dalaidat!
Had pihenjek Veled! 
Lelkem nyugosztald;
S élvezzük együtt,
Ahogy szívünk megszakad. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések