Vélemény: Neverwinter Nights

Nincs ezen mit magyarázni, úgy döntöttem, elindítok egy olyan rovatot is, amelyben véleményt nyilvánítok bizonyos dolgokról, legyen az játék, zenekar, koncert, zene, blog, és hasonlók. Első választásom életem első epic játékára esett, így ez nem csak egy véleménynyilvánítás, hanem egy ajánló is.
  A játékot 2002-ben adták ki Windows-ra, nem megfelelője a 10 évvel ezelőtti névrokonnak, a világ első igazi MMO-jának. Nagy sikert aratott, több kiegészítője is megjelent (Shadows of Undertide, Hordes of the Underdark), melyek további kockulásra adnak lehetőséget, s már a második rész is megjelent.
  Maga a game a Dungeons and Dragons világában játszódik, mely egy kiváló választás volt szerintem. Egyrészt azért, mert nagyon hangulatos, másrészt mert más, esetleg saját világban magát a történetet sem tudnám elképzelni. És ha már itt vagyunk, kezdeném a történet elemzésével. Egy kiváló képességű tanulója vagy a neverwinteri akadémiának, s a játék legelején az akadémián kezdesz, s éppen utolsó megbeszélések és utolsó gyakorlatok következnek a mesterekkel, mielőtt Lady Aribeth-et meglátogatnád. Ez az ötlet szerintem zseniális, a tutorial nem pofátlan, teljesen átugorható, de teljesen megfelelő helyen van beleépítve a játékba. Az Akadémiát megtámadják, s ellopják a pestisjárvány gyógyszerének négy elemét, amiket az első fejezetben vissza kell szerezned. A játék négy izgalmas fejezetből áll, aminek egy buktatója van, a rengeteg mászkálás. Nálam mondjuk ez sem volt buktató, én személy szerint jobban szeretem, mint a mai Fast-travel-es cuccokat. Annyi talán van benne, hogy alapjáraton nem lenne baj sem a sztorival, csak a mászkálás miatt kicsit kihűlnek az érzelmek, mire elérsz a célponthoz. Ennek ellenére én kíváncsian vártam a legapróbb mellékküldik folytatását, s minden kis hülyeségért izgultam. Váratlan csavarok, barátokból ellenségek, egy probléma közvetlen összefügg egy nagyobbal, semmi klisé, semmi sablon. A sztori az 100%
  A következő szempont legyen a grafika. A grafika egy 2002-es játékhoz képest szerintem igen jó, főleg a gyönyörű, folytonos mozgás. Bár a teret annyira jól nem érzékelteti, ettől független én nagyon szerettem az effektekkel együtt, szépek a varázslatok, a karakterek pedig elfogadhatóak. De kicsit túlzás a 100%, legyen mondjuk 90.
  A hanghatások, hangok, zenék abszolút helytállnak. Jól vannak megcsinálva, jók az aláfestő zenék is, a mobok és NPC-k hangja is illik a gazdájához. Minden téren jó a hang, legyen ez is 100%
  Az irányítás kellemes, több kameranézet közül lehet válogatni, lehet egérrel, s billentyűzettel egyaránt mozogni. Meg lehet állítani a játékot, így a varázslatokat előre el lehet készíteni, vagy a mozgást megoldani. Amit sajnálok, az az, hogy az NPC-k, de különösen a csatlósok mesterséges intelligenciája borzalmas, irányítani pedig nem lehet őket. A menü egyszerű, de fílinges. Ez is 90%

Aki túlrágta magát a játékon, annak javaslom a kiegészítős verziót, a Diamond Edition-nel. Több napra, több hétre, s talán több hónapra leköt a játék, megéri kipróbálni, különösen a tipikus RPG fanoknak.

Jó szórakozást hozzá!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések