Súgd meg

Távol még az éjszaka
És én mégis fáradtan 
Az ágyamhoz lépek,
Hogy szemem lehunyjam.
Csak egy percre, 
Hogy álmodni tudjak
Még utoljára. Talán
Ennyim maradt
Egy hosszú harc után.

Csak ledőlök így egyedül
Egy hosszú út szélén
Mert nem a végső
Ágya ez a menekültnek.
Nem kényelmes,
És meg sem nyugtat.
Nem ígér oltalmat,
Se házat, se hazát
Csak félelmet, hangokat. 

Súgd meg nekem mit tegyek!
Mit tettem, vagy tehetek,
Mivé lettem, lehetek
És mivé tehetlek? 
Súgd meg nekem, merre
Menjek, ha menjek?
Súgd meg, hogy miért!
És mondd meg, hogy kiért,
Mert erőm végéhez ért. 

Súgd meg nekem az 
Álmot, mit hordozol!
Meséld el, hogy álmodom!
Mondd ki, hogy meghalok.
Súgd meg, hogy nem érzem,
Súgd meg, hogy vége lesz!
Súgd meg, hogy nem kell
Egyedül végeznem,
És soha többé
Nem kell felébrednem


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések