Újra ősz

Újra ősz van. Újra meghal minden.
Olyanná válik a táj is, mint a lelkem,
S ahogy sétálok az erdőben
Szomorúan elmerengek, 
Mi veszett el a nyáron
És mi hagyja, hogy éljek? 

A lombok sírján egyedül lépkedek.
Fáradt lelkem örülne, ha köztük lehetne.
Testem gyenge. Pihenni szeretne
Mielőtt harcát veszítve
Arccal a porba hullna
A halálba merülve. 

Itt tartunk most - egy golyóval szemben
Állok, remélve; talán a vége szebben
Zárul. Ha kijönne belőlem,
Amit mondanom kellene,
S Belőled mit szeretnék
Hallani előtte. 

Közel a vég. Ez volt minden bennem.
Virágot szórtam a nyáron, már eltűnhetek. 
El is tűnök, csak egy hang legyen
Ami hívni, szeretni mer;
Csak szólnál Rám még egyszer,
Hogy meghalni se merjek. 

Várom a hangod az ősz csendjében. 
A jelet, hogy van itt mit tennem, vagy keresnem. 
Az életed, mit adnál nekem,
Ahogy én az enyém Neked,
Mielőtt én meghalnék
Még boldog lehessek. 


Újra ősz van. Újra meghal minden.
Olyanná válik a táj is, mint a lelkem.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések