Ha eltemettek

Ha majd engem temettek
Ne beszéljen lelkész, se pap
Szóljon az, ki ismert
S éltem nem csak hallotta

Ha majd engem temettek
Muszájból ne jöjjetek
Tiszteljétek meg testemet;
Utoljára még őszinték legyetek 

Ha majd engem temettek
Ne mondjatok szépet!
Azt mondjátok, mi igaz,
A rosszat hányjátok szememre

Ha majd engem temettek
Ne jó földbe lökjetek! 
Legyen az rothadt, halott,
Amilyet megérdemlek

Ha majd engem temettek
Ne nézzétek arcom!
Nézzétek most, addig
Míg tart a földi harcom

Ha majd engem temettek
Ne merjetek bánkódni! 
Jöjjetek most, s mondjátok
Amit ki kell még mondani!

Ha majd engem temettek
Terítsétek rám zászlómat,
Mely alatt küzdöttem
Melyért az életem adhattam! 

Ha majd engem temettek
Egyedül temessetek! 
Ha élnem egyedül kellett
Meghalnom is úgy kelljen. 

Ha majd engem temettek
Síromat meg ne jelöljétek,
Hogy ha fájna nektek
Hamar elfelejtsetek. 

Ha majd engem temettek
Legyetek boldogok,
Mert ha engem temettek
Csak akkor szabadulhatok. 




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések