Céltalan

Minden egyes lélegzetvétellel
Egyre gyengébb és gyengébb lettem. 
Kell a váltás; gondoltam, úgyhogy
Csináltam teát, epreset, amivel unott
Képpel elindultam a bejárathoz
A szándékkal, hogy elszívok 
Egy cigit. Vagy kettőt. Inkább
Kettőt, hogy ne kelljen korán
Visszabattyognom a szobám
Csendjét hallgatni. 
Mert nem bírom. 
Csak mered rám a négy fal, kussolva,
Én meg tűröm, ameddig lehet, mert ha
Változtatni akarok, meg is kell mozdulnom,
Vagy legalább tennem valamit; vagy mondanom
Valakinek, amit nem szeretnék. De hatásos. 
Jobb, mint szakadó a húrok,
Amiket vérző kezekkel tartok
Náluk. Nálatok. 
Gyengék. Nem rezegnek, vagy dalolnak.
Félek hozzájuk érni, javítani; mi van, ha elszakadnak? 
Mert ennyim van. A görcsös, maró
Ragaszkodás, ami igazán ha jó 
Lenne, nem fájna. És én nem félnék. 
Vagy nem látnád, hogyha élnék
Jobb ember lennék. 
Mire leértem, láttam, hogy ez ugyanaz. 
Nem a falak, vagy a cuccok, hanem sok fa
És a szürke ég bámul rám szomorúan. 
Sehol senki.
Néhány járókelő. Számít? 
Mint egy nagy járvány után maradt
Üres bolygó egyetlen megmaradt
Túlélője ragadtam itt,
És kurvára nem tudok mit csinálni. 
De van teám. Iszok is. 
Meg csak rágyújtok,
Ha már ott vagyok.
Pedig hideg van. Reszketek. És fázom. 
De csak ülök, lassan iszok, nem is látom,
Hogy hopp! Egy fél doboz cigi, 
És három órányi tömény semmi
Bánta azt, hogy kitettem a lábam 
A szarból. Mert ez egy szar. 
És ide jövök majd vissza,
Ha végeztem. 
Hogy majd ugyan ezt folytassam.
A semmit. A senkivel. Nem mondja, 
Vagy teszi, amire szükségem van.
Vagy lenne? Azt hiszem. Csak
Egyedül vagyok. 
És inkább itt maradok. 
Inkább itt lent, ebben a kurva
Hidegben, nézve, hogyan hullnak
A levelek, méltósággal. 
Mert ennyit tudok.
Hogy inkább itt dadogok
 Egy szaros papíron
Mert ha nem teszem, odafent
Megint egyedül maradok. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések