Anyák napi

Tudom, nem könnyű velünk,
Büdös kölkökkel. Gyakran veszekszünk,
Szidunk, meg minden egyéb, borzalmas
Dolog. Egymás fejéhez vágunk olyat,
Amit  talán nem lenne szabad, 
Valamiért mégis megtesszük,
Anélkül, hogy belegondolnánk, együtt
Mennyit nevettünk, vagy sírtunk
Egy lány miatt, vagy egy koncert után,
S bár semmi közötök nem volt hozzá,
Átöleltetek, és sírtatok velünk. 
Nem könnyű velünk. Veletek sem. 
Sokszor csak jön egy hiszti hirtelen.
Sokszor nem is jókor; mondjuk 
Magunknak, és kibújunk 
A felelősség alól - mikor szükségetek 
Lenne ránk, talán nagyobb, mint máskor,
Mi behúzzuk a kéziféket; ,,Fáradt vagyok,
Nincs most ehhez kedvem, Anya,
Se erőm. Pihenni jöttem haza."
Ti pedig akkor is csak néztek utánunk,
Könnyes szemmel, és soha nem hányjátok
Szemünkre, hogy hagytunk volna
Elveszni Titeket. 
Sajnálom. 
Nagyon sajnálom. 
Nem tudom, miért,
Pláne, hogy miért Veled csinálom
Ezt a nemtörődöm dolgot. 
De hidd el, hogy még ha nem is látod,
Érzed, vagy hallod,
Fontos vagy nekem, és mindig is az leszel.
Mert átsegítettél már sok szaron, 
És ha spiccesen dőlöngélve a színpadon
Játszottam borzalmasan, Te voltál az
Első, aki tapsolt;
Akit érdekelt, amit mondtam, 
Sokszor, basszus, tudtad, mit gondoltam,
És még ha nem is tudtál segíteni
Imádkoztál, hogy képes legyek túlélni. 
Hogy legyek bátor és boldog, 
  És az összes problémám megoldott,
És ha tűzbe vetne egy pszichopata,
Vagy elrabolna egy szervkereskedő,
S Te futnál utánam - nem félnék,
Mert tudom, hogy megtalálnál. 
Mert Te vagy az, akit úgy hívok: Anya,
És bár lehetne tőlem sokkal jobb fiad, 
Én Téged 
Mindig (plussz egy pár napig) 
Szeretni foglak. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések